Din varukorg är för närvarande tom!
Frågor och svar
Frakt
Vad är fraktkostnaden?
Just nu ingår frakt i priset på alla produkter. Detta är bland annat för att vissa av våra varor är beställningsvaror som skickas direkt från tryckeriet medan andra produkter skickas från vårt egna lager.
Vilka orter kan ni leverera till?
Vi erbjuder hemleverans via postleverans till alla adresser i Sverige. Om du bor i Finland, Norge eller Danmark kan vi också ordna leverans, men då måste du lägga din beställning via kontaktformuläret istället för hemsidan.
Kan jag spåra min leverans?
Ja, om du har uppgett korrekta kontaktuppgifter kan du spåra din försändelse via PostNord-appen om du använder den, annars aviserar PostNord via SMS.
Betalningsalternativ
Vad erbjuder ni för betalningsalternativ?
För närvarande tar vi betalt via kort- och bankgirobetalning. Vårt bankgiro är 745-4259 och kontot tillhör M.S. Media och IT. Det är möjligt att vi kommer implementera fler betalningsalternativ i framtiden, men vi vill hålla saker enkla nu i början.
Varför har ni inga andra betalmetoder?
Bankgiro är säkert, fungerar bra och innebär att vi blandar in så få andra externa aktörer som möjligt och undviker onödiga extrakostnader. Kortbetalningslösningen är smidig och säker, men medför vissa avgifter per transaktion.
Hur genomför och betalar jag en order?
Du lägger in varorna du vill beställa i din varukorg och klickar dig vidare till kassan där du fyller i adress och kontaktuppgifter samt väljer vilken betalmetod du vill använda. Med kortbetalning fyller du i dina kortuppgifter och godkänner om nödvändigt betalningen som vanligt via din bank. Om du betalar med bankgiro kommer du direkt till orderbekräftelsesidan. Där ser du ditt ordernummer och vårt bankgironummer samt hur mycket du ska betala för din beställning. Du gör sedan en betalning (som när du betalar en faktura) via din internetbank till vårt bankgiro och anger ditt ordernummer som meddelande så att vi kan verifiera betalningen.
Säkerhet
Hur hanterar ni mina kunduppgifter?
Vi tar säkerhet och våra kunders integritet på stort allvar och raderar löpande kund- och orderdata från hemsidan. I övrigt följer vi svensk lag gällande bokföring, GDPR och liknande. För mer utförlig information, se vår integritetspolicy.
Kan jag kommunicera säkert med er?
Via vårt kontaktformulär kan du ta kontakt med oss. Meddelanden som skickas in där blir automatiskt krypterade.
Kan jag lägga en beställning anonymt?
Nej, för att vi ska kunna ta emot en order och skicka varor hem till dig behöver vi namn, adress och kontaktuppgifter (e-post och mobilnummer).
Returpolicy
Hur hanterar ni returer?
Vi är ett litet och nystartat företag och vill i största möjliga mån undvika returer och de extrakostnader och det extrajobb som returer innebär. Samtidigt vill vi vara schyssta mot våra kunder och erbjuder därför 30 dagars öppet köp på alla produkter som inte är beställningsvaror. Som det står i returpolicyn innebär detta att vi låter kunder returnera oanvända produkter inom 30 dagar och få pengarna tillbaka, vi drar dock av 50 kr på återbetalningen i administrationsavgift och du som kund står själv för returkostnaden. Vid misstanke om missbruk kan vi neka retur och vi återbetalar inget om den returnerade varan är skadad.
Vad är ångerrätt?
Utöver vår frivilliga policy om 30 dagars öppet köp har du som kund enligt distansavtalslagen 14 dagars lagstadgad ångerrätt på köp online. Det innebär att du har rätt att få full återbetalning om du initierar returen inom 14 dagar från att du fått leveransen, förutsatt att varan sedan också returneras inom 14 dagar från att returen initierades och att varan är oanvänd och i gott skick. Du betalar själv för returkostnaden.
Hur går en retur tillväga?
Kontakta oss via kontaktformuläret och uppge ditt ordernummer, vilka varor du vill returnera och till vilket kontonummer du vill ha din återbetalning, så får du instruktioner om hur du returnerar produkten till oss. Efter att varan returnerats granskar vi varans skick och återbetalar dig. Om den returnerade varan är skadad kan vi antingen göra ett prisavdrag eller neka returen.
Allmänt
Vad är Bellum?
Bellum är en vision om styrka och självförbättring i en tid av dekadens och svaghet. Vi vill se bättre människor och ett bättre samhälle. Vi är patrioter, ett klädmärke, en nätbutik och vi driver även en hel del andra projekt.
Vem driver Bellumbutik.se?
Denna butik och hemsida ägs och drivs av den enskilda firman M.S. Media och IT som tillhör Martin Saxlind.
Vart kan jag följa er?
Detta är våra officiella sociala medier: