Återbetalnings- och returpolicy

Vår återbetalnings- och returpolicy varar i 30 dagar. Om det har gått mer än 30 dagar sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig återköp.

För att vara berättigad till en retur måste din produkt vara oanvänd och i samma skick som när du mottog den. Du måste också kunna uppvisa ett inköpsbevis. Meddelandet som skickas till din e-post efter att betalningen har bekräftats (och bland annat visar ditt ordernummer och betalningsmetod) fungerar som inköpsbevis.

Det finns vissa situationer där återbetalning kan nekas rakt av eller där vi kommer göra avdrag på återbetalningen. Exempel på detta är:

  • Alla varor som inte är i sitt originalskick, är skadade eller saknar delar av orsaker som inte beror på vårt fel.
  • Alla varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans.

Initiera en retur

För att påbörja en retur kontaktar du oss via kontaktformuläret och uppger ditt ordernummer, vilka varor du vill returnera och till vilket kontonummer du vill ha din återbetalning, så får du sedan instruktioner om hur du returnerar produkten till oss.

Återbetalningar

När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att skicka ett e-postmeddelande för att meddela att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också informera dig om returen är godkänd eller ej.

Om returen blir godkänd kommer en återbetalning att genomföras skyndsamt.

Om du inte har mottagit en återbetalning inom 14 dagar, kontrollera ditt bankkonto igen och kontakta sedan oss.

Ångerrätt

Inom 14 dagar från ditt köp har du lagstadgad ångerrätt som har företräde framför vår frivilliga returpolicy. Enligt ångerrätten får du full återbetalning om du returnerar hela din order inom den utsatta tiden.

Returnerar du bara delar av din order eller initierar returen senare än 14 dagar från köpet så drar vi av 50 kr på återbetalningen. Detta för att täcka våra kostnader för ursprunglig frakt och hantering av returen.

Returfrakt

Du kommer att vara ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Det är inte en kostnad vi står för oavsett om returen görs inom 14 eller 30 dagar från köpet.

Om du returnerar dyrare varor, kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi ansvarar inte för returer som inte kommer fram till oss.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss via kontaktformuläret för alla frågor relaterade till returer, reklamationer och återbetalningar.


Uppdaterat 2025-08-01. Villkoren kan ändras i framtiden.